Enkel de bedrijfsleider kan onderstaande stappen volgen.
Wat heb je nodig om te starten
Voor je aan de slag gaat met Banqup, zorg ervoor dat je het volgende bij de hand hebt:
- Je smartphone: Nodig om de Banqup One-app te downloaden en je identiteit te bevestigen. Zorg dat je toestel voldoende opslagruimte en batterij heeft.
- Je identiteitskaart of officieel identiteitsbewijs: Je kan je identificeren via itsme® of door je eID of paspoort te scannen in de Banqup One-app met de camera van je toestel.
- Je itsme®-code: Mogelijk gevraagd als je kiest voor identificatie via itsme®.
- Stabiele internetverbinding: Zowel op je computer als op je smartphone heb je een goede internetverbinding nodig voor het volledige aanmeldingsproces.
Door dit vooraf klaar te houden, verloopt het proces een stuk vlotter.
Stap 1: Biometrie instellen op je smartphone
Voor de veiligheid is het verplicht om je smartphone te beveiligen via biometrie (pincode, vingerafdruk, gezichtsherkenning).
Indien dit nog niet ingesteld is, volg de handleiding Biometrie instellen op jouw smartphone.
Stap 2: Banqup One-app downloaden en installeren op je smartphone
Download de Banqup One-app via de Apple App Store of Google Play Store op je smartphone. Zoek op “Banqup One” en klik op Downloaden of Installeren om het installatieproces te starten.
Stap 3: Je Banqup-account aanmaken (via smartphone)
Stap 4: Je Banqup-account aanmaken (via desktop of laptop)
Gebruik je smartphone:
Stap 5: Je Banqup Business Space instellen
Zodra je onboarding voltooid is, krijg je toegang tot je Banqup Business Space. Vanaf dan kan je jouw digitale werkomgeving instellen.
Verbinden met het Peppol-netwerk
Zo maak je de verbinding met Peppol:
- Ga naar Netwerkconnectors
- Klik op Alle connectors
- Zoek de Peppol-connector en klik op Installeren
- Open de connector (je wordt begeleid via pop-upberichten) en klik op Activeren
Vanaf nu kan je documenten uitwisselen met alle organisaties op het Peppol-netwerk.